A francia BlaBlaCar felvásárolta a magyar alapítású AutoHop-ot

Az AutoHop-ot felvásárolta Európa legnagyobb telekocsi közössége, a 10 milliónál is több tagot számláló, 18 országban elérhető BlaBlaCar. Az AutoHop teljes egészében a BlaBlaCar rendszerébe olvad, a profilok, értékelések és utak a BlaBlaCar-on élnek tovább.

A magyar alapítású AutoHop telekocsi-közvetítő cég beolvad a világ legnagyobb telekocsi közösségébe, a 10 milliónál is több tagot számláló, 18 országban elérhető BlaBlaCar-ba. Az AutoHop tagok a csatlakozással automatikusan a BlaBlaCar tagjaivá válnak, az AutoHop platform teljes egészében a BlaBlaCar rendszerébe olvad, a tagok profilja, értékelései és meghirdetett útjai tovább élnek a BlaBlaCar-on.

“Büszkék vagyunk rá, hogy a “BlaBlaCar-család” részévé válunk. A BlaBlaCar rengeteg hasznos tapasztalatot és technológiai tudást halmozott fel, amely kulcsfontosságú a további fejlődésünk szempontjából. A nagyobb városok összekapcsolása mellett célunk, hogy a tömegközlekedési szempontból nehezebben megközelíthető kisebb városoknak és falvaknak is jelentős közlekedési alternatívát kínáljunk.” — mondta el Haidekker István, az AutoHop társalapítója.

A 2012-ben alapított AutoHop rövid idő alatt a régió legnagyobb telekocsi közösségévé nőtte ki magát, Magyarország mellett Romániában, Szerbiában és Horvátországban is elérhető, 250 ezer tagot számlál - írja a cég. Magyarországon a Budapest - Debrecen, Pécs, illetve Szeged útvonalak a legnépszerűbbek, továbbá, a nagyszámú külföldön munkát vállaló magyar miatt hasonlóan népszerűek a bécsi és müncheni utak is.

A telekocsi szolgáltatás lényege, hogy összeköti a városok között azonos irányba igyekvő autósokat és utasokat. Az autósok így bármikor találhatnak utasokat, akikkel megoszthatják költségeiket, az utasok pedig olcsón és kényelmesen érik el úti céljukat és sokszor háztól-házig szóló közlekedési megoldáshoz jutnak.

Az AutoHop a BlaBlaCar-hoz hasonlóan, tagi értékelésekre épülő, megbízható telekocsi közösséget hozott létre, melynek tagjai költséghatékonyabban, élvezetesebben utaznak hosszabb távokon. A közösség tagjai maguk választják ki, kivel és mikor utaznak, a felhasználók valódiságát és megbízhatóságát a korábbi utazások után kapott értékelések, Facebook-azonosítóval történő bejelentkezés, élő telefonszám, és a személyes felhasználói profil garantálja.

A BlaBlaCar a világ vezető telekocsi közössége, ami 18 országban van jelen. Havonta több mint 2 millió BlaBlaCar tag osztja meg útjait, amelyeknek átlagos hossza 340 kilométer. A 2006-os alapítású BlaBlaCar mögött az Accel Partners és az Index Ventures befektetői állnak. A BlaBlaCar 2014 tavaszán 100 millió dollár tőkét vont be a globális terjeszkedéshez.


 
 
CC BY NC SA