A FotoFind csapata nyerte a Miskolci Mobil Weekend félmilliós fődíját, úgy, hogy a nyolc induló csapat közül hetet díjaztak a hétvégén lezajlott 72 órás alkalmazásfejlesztői versenyen. A verseny győztese – az 500.000 forintos fődíj nyertese – egy turisztikai célpontok népszerűsítésére alkalmas program lett, amellyel könnyen, gyorsan küldhetünk virtuális képeslapot ismerőseinknek, néhány kattintással oszthatjuk meg élményeket közösségi oldalakon, blogokon. A FotoFind 3 platformra készült el a hétvégén. A mintegy 1 millió forint összdíjazású verseny végén több kategóriában (legjobb design, grafika, ötlet) is értékes díjakat osztottak a szervezők.
Fődíj: FotoFind
A PhotoFind alkalmazás egy komplex turisztikai információs rendszer prototípusa, amely egy olyan hotspot hálózat felépítését célozza, ahol a hozzáférési pontok turisztikailag jelentős helyszínekre kerülnek, és ezeken a pontokon a turisták különféle aktivitásokért krediteket gyűjthetnek, amelyeket aztán pl. szabad internetezésre fordíthatnak. A hotspothoz kapcsolódó tartalmakból a látogató egyrészt megismerheti a helyet, ahol jár, másrészt az elemekből építkezve az app segítségével könnyen készíthet látványos elektronikus képeslapot vagy közösségi média posztot, később, értéknövelt szolgáltatásként valódi, papír képeslapot, utazási naplót és fotókönyvet is rendelhetünk.
A legjobb ötlet: To the Rescue
A bajbajutottakon segítő alkalmazás itthon és külföldön egy gombnyomásnyira csökkenti a központi segélyhívókat, illetve az utazók számára akár az illetékes nagykövetséget. A nagy piros gomb mellett egy kisebb narancssárgával a barátainkat ismerőseinket értesíthetjük, szerelmi csalódás, gumidefekt vagy elrontott vizsgaeredmény esetén.
A legjobb marketing: CoDrinking
Az applikáció mobilizálja a szórakozó helyek, az ital márkák és a vendégek kapcsolatát. Felhasználóink könnyen nyomon követhetik szórakozási és italfogyasztási szokásaikat, játszhatnak, versenyezhetnek és nyerhetnek.
A legjobb kód: Lost and Find
A talált tárgyak lelhetnek gazdájukra az új alkalmazás segítségével. A megtalálók közösségi oldala jutalmazza az elvesztett tárgyak fellelőit, elveszett esernyők, kutyák-macskák kerülhetnek vissza szomorú tulajdonosaikhoz.
„Design” díj: Scratch it!
A Mobil Weekend egyik leginnovatívabb megoldása a mobilos kaparós-sorsjegy alkalmazás, amely a hagyományos sorsjegy funkciókat kereskedelemi és marketing célokkal egyesíti. A közösségi vásárlás, a kuponos oldalak új típusú kiegészítője lehet.
„Vodafone Fiatal Fejlesztők” különdíj: CampusDuck
A CampusDuck egy olyan VIP Csoportos üzenetküldő rendszer, amit “hivatalos” egyetemi diákszervezetek használhatnak, hogy egyszerűen tudják értesíteni tagjaikat az őket leginkább érdeklő, aktuális információkról.
Közönségdíj: CapTour
A közönség szerint a legnépszerűbb ötlet, a Facebook szavazás alapján, CapTour lett. A Captour egy közösségi utazás és kirándulás élménymegosztó program, amely segítségével megtekinthetjük a mások által bejárt útvonalakat, megoszthatjuk saját élményeinket.