Annak érdekében, hogy minél pontosabb képet kapjon a nemzetközi startup világ vírusválság okozta helyzetéről, Startup Krízis kérdőívet indított a Design Terminal, amelyre 22 országból 240 válasz érkezett. Az adatok nagyban segítik a szervezőket abban, hogy célzott és a jelenleg leghatékonyabb képzési tervet állítsák össze a mentor programjaikban résztvevő csapatok számára.
Az anonim kérdőívvel azt kívánták felmérni, hogyan, milyen területeken érinti a startupokat a pandémia okozta krízis, milyen támogatásra van szükségük ezekben az időkben. Az eredmények a következőek.
A válaszadók 25%-a számára a krízis: lehetőség. A cégek a vírus hatására többet, nagyobb koncentrációval, hatékonysággal dolgoznak, leginkább remote módban. A helyzet megengedi számukra, hogy "out of the box" gondolkodjanak, szolgáltatásuk, termékük iránt megnőtt a kereslet.
Vannak azonban, akiknek jelenlegi fő célja a csőd elkerülése. Ehhez különböző, a megszokottól eltérő stratégiákat kell kidolgozniuk. A kiadások csökkentése mellett webshopokat indítanak, később beváltható kuponokat árusítanak, szélesítik a portfóliókat, e-learning felületek segítségével továbbképzik magukat és a kollégákat.
A startupok jelenleg leginkább a finanszírozás terén szorulnak segítségre. Ezt követi a marketing és a sales, majd a leadership. Bár a válaszokból az derül ki: jól látják, miszerint a likviditás biztosítása elsődleges, ennek ellenére kevesen foglalkoznak a költségcsökkentéssel, irányváltással, árbevétel növeléssel, válságterv készítésével. Legfontosabb feladat a fenntarthatóság megőrzése, mely az árbevétel-költség reláció összehangolásával, a jövőkép tényekkel való folyamatos összehangolásával érthető el.
A válaszadók több mint 58%-a ötletfázisban lévő cég, kevesebb mint 100.000 eurós éves bevétellel. 23%-uk B2B2C területen működik, 15%-uk B2C, 60%-uk B2B, a maradék pedig C2C és B2G területen.