Három hatékony módszer, hogy jobban figyeljenek a sztoridra

A jó történetek megmozgatják a vevőket, hűséges követőket toboroznak és így ragaszkodni fognak hozzád az emberek. Itt van három módszer arra, hogyan írj olyasmit, amit el is akarnak majd olvasni a többiek. A cikk a DebrecenBar.com oldalon jelent meg.

Sok-sok évvel ezelőtt, frissen kikerülve az egyetemről egy országos magazinnál dolgoztam. Megbíztak, hogy írjak egy rövid összefoglalót az egyik aktuális támogatónkról. Megcsináltam és beadtam. Visszadobták nekem, talpig vörös tintával, hogy írjam újra. Megszerkesztettem, majd beadtam. Amire elfogadták, szinte a szerkesztő már meg is írta helyettem. Most, hogy sok összefoglaló, sajtóközlemény és cikk megírását követően visszatekintek, tudom, hogy mit kívánnék az akkori önmagamnak.

A jó történetmesélés jó íráshoz vezet. És a jó történetek a mögötte lévő emberekkel megnyerőek. A történetek megmozgatják a vevőidet, hűséges követőket kreálnak és így ragaszkodni fognak hozzád az emberek. Itt van 3 módszer arra, hogy a jó irányba állítsd a sztorijaidat.

Olyan történetet írj, amivel könnyen lehet azonosulni

Olvastál-e már olyan vállalati weboldalt, ami annyira száraz és adatokkal teli volt, hogy majdnem elaludtál? Ugyanezt el lehet mondani a “Rólunk” oldalak többségére is, ahol minden az adatokról szól (Akkor kezdem, amikor …, Egy kis városban születtem…, Az egyetemen…, és akkor, 10 évvel a projekt után úgy döntöttünk, hogy…), és a végére már teljesen érdektelenné válik a második bekezdés elolvasása.

A könnyen lehet azonosulni azt jelenti, hogy úgy világítasz rá a mondanivalódra, hogy közben az emberi oldalát is figyelembe veszed a dolgoknak. Legyél tömör, de csempéssz be igazi elbeszéléseket a sztoridba. Egy elképzelhetetlen dolgot értél el? Túljutottál egy óriási nehézségen? Végtelenül boldog vagy, hogy megtaláltad a szenvedélyed? Mond el nekünk. Ezek örökzöld ötletek arra, hogy miket mesélhetsz el, és olyan érzéseket váltanak ki, amik mindig működnek.

Hallasd a saját hangod

Ha egy új vásárlód vagy egy új ügyfeled elolvasná a honlapodat/blogodat és személyesen találkoznátok, vajon nagy lenne a különbség a leírtak és a személyiséged között? Állj ellen a kísértésnek, hogy a biztosra menj, és csak egy semleges stílusban írj. Ehelyett, mutasd magad, tedd oda a személyiséged, egy egyéni hangon fogalmazd meg a történeteidet. Hagy nyerjen betekintést a közönséged abba, hogy milyen emberrel/márkával van dolguk.

Ismerd a közönséged

A közönséged megismerése egy teljes mértékben különálló és terebélyes téma már önmagában is. Mit olvasnak? Mi az amihez a leggyakrabban hozzászólnak? Mi a legnagyobb kihívás az életükben? De, arról csak van tudomásod, hogy ki olvassa a blogodat, ki az aki megveszi a termékedet, és ki az, aki továbbítja a hírleveledet. Tudod, hogy hol dolgoznak, hogy miért fordulnak hozzád tanácsért, és persze a legfontosabb, hogy milyen kihívásokkal küszködnek épp. Ezt mind használhatod a történeteidben.

Ha egy karrier tanácsadó vagy, akkor tudod, hogy az interjú adásánál az a legnagyobb kihívás, hogyan is lehetne olyan, amiben a tanácsaidat és a történetedet is bele tudod fűzni. Ha pedig ruhát adsz el, és a célcsoportod a 20-25 éves lányok, akkor egy olyan blog sorozatot kell kezdened, amely öltözködési és divat tippeket ad (pl.: kiskosztüm íróasztaltól a bárpultig stb.) Mond el azokat a történeteket, amelyeket akarnak és szükséges hallaniuk.

Az eredeti cikk angol nyelven: Cristi Young - 3 wasy to tell better stories and make people care


 
 
CC BY NC SA