Közösségi oldal üzemeltetési tanácsok (nem csak) laikusoknak

Egy termék kommunikációjában mindenképpen szükség van arra, hogy indítsunk egy oldalt, profilt valamely közösségi oldalon, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tevékenységet folytatunk rajta. Töltésy Dávid írása a Digital Hungary oldalon jelent meg.

Egy termék csak azért nem lesz sikeres, mert önmagában jó. Tennünk is kell érte, hogy a híre eljusson a potenciális felhasználókhoz, vásárlókhoz. Bármilyen méretekben is gondolkozunk, mindenképpen szükség van arra, hogy indítsunk egy oldalt, profilt valamely közösségi oldalon, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen tevékenységet folytatunk rajta.

A közösségi oldalakra elsősorban nem azért regisztrálnak az emberek, hogy vállalatokkal, vállalkozásokkal, az általuk használt termékek és szolgáltatások előállítóival lépjenek kapcsolatba. A legtöbb márka kifejezetten a tűréshatár legszélén egyensúlyoz, viszont egy átgondoltabb stratégiával és némi hasznos tanácsot megfogadva sikerélményünk is lehet ezen a téren.

Egy közösségi profil indítása előtt azzal is tisztában kell lenni, hogy egy ilyen oldal nem jelenti egymagában a termékünket népszerűsítő teljes kampányt, hanem annak csupán egy fontos részét képezi. Mielőtt rajongói oldalt indítunk, ezeket a kérdéseket mindenképpen fel kell tennünk magunknak:

Kik alkotják a célcsoportunkat? Ismerni kell, hogy az szolgáltatás, termék célközönsége, felhasználói bázisa mennyire aktív a megcélzott közösségi oldalakon is. Tudni kell, hogy hol található meg a potenciális ügyfél és az milyen tartalommal szólítható meg.

Milyen konkrét szándékkal indítjuk az oldalt, profilt? Informatív-ügyfélszolgálat jellegű lenne az oldal, netán új felhasználókat is szeretnénk vele toborozni? Ahogyan kezeled az oldalad, a látogatók is úgy fognak hozzáállni és olyan lesz a veled szembeni kommunikációjuk is. Egy vállalkozást bemutató oldalon jóval kisebb mértékű az aktivitás, de csak azért ne lépjünk fel a közösségi oldalakra, hogy agyoncsépelt poénokat, érdekességeket posztoljunk mi is újra.

Lesz-e időnk és anyagi fedezetünk a folyamatos karbantartására? Ha nem tudunk saját magunk olyan tartalmat gyártani, mely érdekes vagy különleges, akkor mire alapozva használjuk a rajongó, rajongói oldal megnevezést? És természetesen arról is gondoskodni kell, hogy szem előtt legyünk, vagyis hirdetnünk kell az oldalt és annak tartalmait. Egy oldal a puszta létezésétől még nem lesz sikeres.

A S.M.A.R.T.E.R módszer

Hiába ismerjük a fent említett kérdésekre a választ, ha nem fektetjük le valódi célkitűzéseinket. Alább a tanulási technikákból átvett 7 lépésből álló S.M.A.R.T.E.R módszert ismerheted meg, ha ezeket Te is betartod, gyorsabban fog fejlődni az oldalad. Ez az angol mozaikszó tartalmaz mindent, ami alapján egy social media managernek fel kell építenie egy oldal felfuttatásának és üzemeltetésének stratégiáját.

S, mint Specific: Csak specifikus célok kitűzésével építhetsz stabil közösségi oldalt! Pontosan tudnod kell azt, hogy mit akarsz! Határozz meg “mérföldköveket”, melyeket mindenképpen el akarsz érni! Egyszerre csak egy irányba haladj! Ha elérted a célkitűzést, csak akkor léphetsz tovább!

M, mint Measurable: Mérhetőek legyenek a céljaid! Ne állíts magad elé olyan célt, amit nem tudsz konkrétan meghatározni és nem ismered, hogy miként érheted el! Hirtelen egy lépésben nem lehet mindent elérni, határozd meg előre, mit kívánsz elérni.

A, mint Achievable: Elérhető céljaid legyenek és légy motivált, hogy megvalósíthasd azokat! A célkitűzésnek elég vonzónak kell lennie ahhoz, hogy el is tudd érni, különben nem fogod élvezni ami meg is látszódik majd az eredményen.

R, mint Realistic: Szépek az ábrándok, de a valóság talaján kell járni!

T, mint Time-bound: Tudd, hogy mely célod rövid, közepes ill. hosszútávú! Hosszútávú cél az, hogy el szeretnél érni 6 hónap alatt 30 000 követőt. Hogyan éred ezt el? Több rövid és közepesen hosszú idő alatt elérhető célok egymásba font láncolatával. Rövid távú cél lehet egy kampány vagy nyereményjáték, mellyel a követőid elkötelezettségét és márkahűségét növeled. Közepesen hosszú pedig, hogy aktívabbak legyenek követőid, merjenek kérdezni, hozzászólni bejegyzéseidhez.

E, mint Evaluated: Az eredményeket ki kell tudnod értékelni! Tudd, hogy mikor érted el a kitűzött célt! Az agilis módszertanban használt sprintek kitűnően alkalmazhatóak egy közösségi oldalon is. A mérföldkövek a sprintek melyek végén levonjuk a következtetéseket.

R, mint Reviewed: Folyamatosan vizsgáld felül a terveidet! Folyamatosan figyeld oldalad, profilod elemzéseit, statisztikai mutatóit. Nézd meg, hogy mely bejegyzések, tartalmak voltak népszerűbbek és mely napszakokban aktívabbak követőid.

Egy jól átgondolt stratégia gyorsabban és könnyebben sikerre vezethet. Tartsd szem előtt ezeket a hasznos tanácsokat, mielőtt bármilyen bejegyzést is közzétennél bármely közösségi profilodon!


 
 
CC BY NC SA