Az Enbrite.ly €500,000 befektetést nyert a Slush konferencián

Az Enbrite.ly nyert a Slush konferencia startup versenyén Helsinkiben, így €500,000 befektetést zsebelhetett be. Az Enbrite.ly az online hirdetési piacot igyekszik megtisztítani a nem emberi, így a megrendelő számára értéktelen kattintásoktól.

A néhány éve csak pár száz főt vonzó helyi rendezvényből mára tízezres eseménnyé fejlődött a finn Slush konferencia, ahol ázsiai és európai startupok adnak egymásnak találkozót. A rendezvény keretében kiosztott év vállalkozása díj pedig a hazai Enbrite.ly alkotóihoz került.

A nyeremény több mint jelképes, hiszen 500 ezer euróról van szó. Ez különösen annak fényében hatalmas pénz, hogy az Enbrite.ly csak idén kezdte meg működését. Az eredeti tervek szerint 250 ezres összeg egyébként a támogatók étvágya miatt nőtt a duplájára. A pénz természetesen nem sima ajándék, hanem befektetési tőkeként érkezik a cégbe.

A magyar vállalkozás az online hirdetési piacot igyekszik megtisztítani a nem emberi, így a megrendelő számára értéktelen kattintásoktól. A világhálót ugyanis nem csak hús-vér internetezők böngészik, hanem különböző automatizmusok alapján működő robotok. Ezek "garázdálkodása" pedig alaposan torzíthatja az amúgy rendkívül jól méretőnek tartott online hirdetések elemzési eredményeit.

Varga Gergő, a cég egyik társalapítója szerint az internetes kattintások 30 százaléka ilyen automatizált botoktól származik. Az Enbrite.ly megoldást integrálva a vállalkozás azt ígéri a partnereknek, hogy különböző fejlett adatelemzési módszerekkel, többek között prediktív analitikával szétválasztják egy adott oldal látogatóit valódi emberekre és botokra. Így a megrendelő tisztább képet kap (és nem mellesleg akár a reklámért kifizetendő teljes összeget is csökkentheti).

A rendezők kiemelték, hogy a zsűrit lehengerelte az Enbrite.ly által bemutatott ötlet, üzleti modell és az az alapos piacismeret, amire a vállalkozás a működési tervét építette.


 
 
CC BY NC SA