Egyre több technológiai nagyvállalat áldoz növekvő összegeket különböző jótékonysági célokra. A legújabb kezdeményezés szerint azonban nem anyagi támogatással segítenek majd a kijelölt non-profit szervezeteknek, hanem szakértelműket állítják az emberek szolgálatába. Amitől ez igazán különleges, hogy az egész elképzelés, a Prezi vezető mérnökének, Czapovics Józsefnek a fejéből pattant ki.
A márciusban induló Hashtag Charity (#charity) projekt lényege, hogy a platform önkéntes számítástechnikai szakértőket kapcsol össze alapítványokkal, akik így olyan projektekben segíthetnek, mint például egy applikáció megtervezése, honlap fejlesztés vagy tartalomkészítés, ami különben komoly összegekbe kerülne a szervezeteknek.
A kapcsolódó projektekre összesen 500 tech szakit szeretnének toborozni a célkitűzések szerint, akikből 350-et már meg is találtak. A weboldalukon jelenleg is lehet jelentkezni az önkénteseknek. A leghatékonyabb munka érdekében komplex algoritmusokat futtatnak majd a jelentkezők LinkedIn profiljain, hogy a tökéletes embereket találják meg az egyes feladatokhoz.
Az induló projektek a becslések szerint körülbelül három hónapig fognak tartani. Az egész lebonyolításához még 250 ezer dollár alaptőkét is sikerült gyűjteniük a szervezőknek a bécsi Fiedler Capital alaptól.
Ha a tervek sikerrel járnak, akkor a világ számos pontján számtalan alapítvány kaphat hatalmas segítséget technológiai projektekben. Remélhetőleg a koncepció beváltja a hozzá fűzött reményeket, és így akár jövőre, még nagyobb önkéntes csapattal újra megismétlődhet.