Május 27-én tartotta első demó napját a Digital Factory, amelynek keretén belül hat fejlesztőcsapat mutatta be szolgáltatását vagy termékét. A csapatok három hónapot töltöttek az üzleti gyorsítoprogramban, ahol tapasztalt magyar és nemzetközi mentorok és a segítették őket a terméképítésben és annak feltérképezésében, hogy szolgáltatásukra milyen valós igény van a globális piacon.
A most bemutatkozott fejlesztések igen változatos területekről érkeztek, a prezentációk minősége, az ötletek átgondoltsága és kidolgozottsága pedig nemzetközi viszonylatban is versenyképes.
A csapatok
- AzAutom - Autók szervizelését olcsóbbá és átláthatóbbá tevő szolgáltatás.
- Laborom - Mobil alkalmazás cukorbetegek számára.
- Gigdiving (NL) - Koncert piactér zenekaroknak.
- LocalizationGuru (SK) - Anyanyelvű fordítók közösségi piactere.
- PsychAsk - Videó chat megoldás pszichológusok és betegeik részére.
- Spymoz - Algoritmusokkal támogatott SEO optimalizáló szolgáltatás.
A Digital Factory a többi piaci szereplővel ellentétben egy rövid de intenzív fejlesztési modellt követ. A csapatok idén márciusban kezdték meg a három hónapos programot, amely 3 fázisban - "Shape-Build-Sell" - készítette fel azokat a termékfejlesztésben és a piacralépésben.
A most bemutatkozott startup-ok közül a legnagyobb növekedést felmutató csapatok már további befektetőket keresnek. Mivel ezeknek a cégeknek jelentős része képes arra, hogy további kockázati tőke-finanszírozás segítségével elkezdjen nagyobb ügyfélbázist és professzionális szervezetet építeni, valószínűleg nem kell sokáig várniuk a következő befektetési körre.
A Digital Factory inkubátor 2014-ben kezdte meg működését, alapítója és vezetője Valner Szabolcs, a Vatera.hu alapítója. Az inkubátor tagja az öt kelet-európai inkubátorból álló CEED Tech konzorciumnak, amelynek magyarországi partnereként évente 10 szoftver-fejlesztő csapatot kívánnak finanszírozni összesen 1.1 millió Euro összeggel.