2.5 millió dolláros befektetést szerzett az AdasWorks

A 2,5 millió dolláros tőkeemelés nemzetközi befektetői kör bevonásával jött létre: a német Robert Bosch Venture Capital és a finn Inventure kockázati tőkealap-kezelő mellett beszállt az OTP-Day One Magvető Tőkealap és Tim Draper, a DFJ Venture egyik alapítója.

A számítógépes látással, mesterséges intelligenciával és navigációs szoftverfejlesztéssel foglalkozó AdasWorks célja, hogy a jelenleg költséges vezetéstámogató (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) rendszereket hatékonyabbá és megfizethetőbbé tegye.

“Már jelenleg is több autóipari céggel dolgozunk, a projektek főként az automata vezetést és a kameraadatok intelligens értelmezését érintik. Azt szeretnénk, hogy a vezetéstámogató rendszerek (például a közép- és prémiumkategóriás autókban már elérhető távolságtartás) okosabbak és hatékonyabbak legyenek, így sokkal szélesebb körben elterjedjenek.” – mondta Kishonti László, az AdasWorks alapítója és ügyvezetője.

A 2,5 millió dolláros tőkeemelés nemzetközi befektetői kör bevonásával jött létre: a német autóipari óriáscég kockázati tőke részlege, a Robert Bosch Venture Capital és a finn Inventure kockázati tőkealap-kezelő mellett beszállt az OTP-Day One Magvető Tőkealap és Tim Draper, aki a Tesla Motorsba is befektető DFJ Venture egyik alapítója.

Az AdasWorks az első körös („Series A”) befektetést a jelenleg 15 fős csapat bővítésére, a teszteléshez szükséges infrastruktúra fejlesztésére, valamint piaci terjeszkedésre fordítja. Az AdasWorks hosszabb távú célja pedig a teljesen önvezető autó megvalósítása a mesterséges intelligenciára épülő szoftver segítségével, autógyártó partnerekkel együttműködésben.

Az AdasWorks a chipcégek számára tesztprogramokat fejlesztő Kishonti Kft. kutatórészlegéből jött létre a cég alapító tulajdonosának vezetésével. Kishonti László öt évvel ezelőtt hozta létre az autóipari kutatásokat megalapozó, navigációs szoftverfejlesztéssel foglalkozó csapatot, majd a kameraadatokat feldolgozó computer vision (számítógépes látás) algoritmusokat kutató részleget.

A cég a 2015-ös Las Vegas-i Consumer Electronics Show (CES) kiállításon mutatta be önvezető autóját, amelyet a Hungaroring versenypályáján teszteltek. A startup által átalakított Mercedes C-osztály volt az első olyan automata autó, amelyben a kamerából érkező, vezérléséhez szükséges adatok feldolgozása és az autó pályájának meghatározása egyetlen, tabletetekben is használt processzoron történt.


 
 
CC BY NC SA