A digitális gazdaság Magyarországon jelenleg a GDP több mint 20 százalékát adja és a foglalkoztatottak csaknem 15 százalékának biztosít munkát. A digitális gazdaság a magyar nemzetgazdaság egyik kitörési pontja, ezért átgondolt, valamennyi területre – így a startup ökoszisztémára is – kiterjedő fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír.
A 2016-ban kidolgozott Digitális Startup Stratéga 2020-ig fogalmazza meg a fejlesztési stratégiát a digitális, de nem kizárólag IT cégekről. Célja, hogy biztosítsa a startup ökoszisztéma fejlődését a vállalkozói szellem és az együttműködés kultúrájának megerősítésével, valamint a támogató üzleti környezet fejlesztésével.
A stratégia alapján olyan szabályozási környezet jöhet létre az elkövetkező években, mely rugalmasan és nyitottan áll az új technológiák nyújtotta változásokhoz, felismerve, hogy a gyors reagálás versenyelőnyt jelent a globális gazdaságban.
A Digitális Startup Stratégiában foglaltakra épülő intézkedések olyan üzleti környezetet teremthet, ami célzottan támogatja a startup vállalkozások létrejöttét, picra lépését és fejlődését: hogy létrejöjjenek és megerősödjenek a startup ökoszisztéma mellőzhetetlen intézményei (inkubátorházak, mentori hálózatok stb.), valamint biztosítja a finanszírozási források elérhetőségét a különböző életszakaszban lévő startup vállalkozások számára.
A Kormány által elfogadott Magyarország Digitális Startup Stratégiája itt olvasható.