A társaság olyan online platformot fejleszt, amelynek segítségével a felhasználók különböző online és közösségi felületeken tudnak integrált marketing-, és reklámkampányokat indítani – egyszerűen, mérhetően és költséghatékonyan. A célközönség a marketingesek és reklámügynökségek, akik az elindított promóciók után fizetnek. A szoftver segítségével a marketingesnek nem kell kitalálnia, hogyan működjön a promóció, a webes ügynökségnek nem kell lefejlesztenie, így a folyamat felgyorsul és olcsóbb lesz. A szoftver használatához nem kell különösebb IT tudás: a rendszer rendkívül letisztult, a promóció sikerességének mérőszámai pontosan nyomon követhetők. A projekt jelenleg béta verzióban van, amit világszerte már 2300 felhasználó használ. A teljes körű, fizetős verziót június közepén lövik fel a világhálóra.
A szegedi csapat idén év elején jelentkezett Európa legjobb hírű befektetési és mentorálási programjára, a Seedcampre. Egy rövid üzleti terv elküldése után az Antavo bekerült a program tel-avivi eseményére, ami eddig mindössze három magyar startupnak sikerült. A helyszínen félnapos felkészülést követően 17 hasonló startup vállalkozással együtt mintegy három percben prezentálhatták az általuk fejlesztett szoftver előnyeit. Az esemény után a Seedcamp úgy döntött, hogy a csapatba fektet – ez 50 ezer eurós tőkeinjekciót jelent, 10 százalékos tulajdonrészesedésért cserébe. A befektetéssel mentori támogatás is jár, ezért a csapat 3 tagja elköltözött Londonba, Európa startup fővárosába.
Kecsmár Attila elmondta: azért választották a Seedcamp befektetését, és nem a magyar tőkét, mert az közelebb viszi őket a vásárlóikhoz, és a következő körös finanszírozáshoz. Az itthoni kockázati tőke másként közelít a projektekhez, mint a külföldi. Az itthoni tőkefinanszírozás valamivel drágább, a döntéshozatal hosszabb, illetve több formális-adminisztratív dolgot kérnek a startupoktól.
„Nyugat-Európában átlagosan 15-25 százalékos tulajdonrészt kérnek egy 500 ezer – 1 millió fontos tőkeinjekcióra vetítve. A hazai intervallum jóval szélesebb, ugyanerre 25-75 százalékot is elkérhetnek. Ez kérdésessé teszi az értékelést, motivációt és a következő körös finanszírozást. Londonban az üzleti tervnél fontosabb a csapat minősége. A személyes képességek és a csapat meggyőzőereje kint sokkal hangsúlyosabb, mint a részletes hároméves üzleti terv, excel-táblákkal” – mondja Attila.
Az Antavo története hat évvel ezelőtt kezdődött. Az akkori csapat hasonló marketinges projekten dolgozott, aminek az ötlete eredetileg ügyféloldalról jött. „A Zunda nevű hírleveles szoftverünkből nőtte ki magát a mostani integrált megoldásokat kínáló platformunk” – mondja Kecsmár Attila, az Antavo ügyvezetője. Az Antavo előzményénél a problémát kezdetben az jelentette, hogy túlságosan összetett dolgot akartak csinálni, amit a célközönség – marketingesek, vállalkozók – nem tudtak befogadni. A Zunda tavaly júniusban kezdett Anatvo-vá transzformálódni, amikor a hírlevél szoftver egy promóciós alkalmazást készítő szoftverré alakult. Szeptemberre elengedték a felesleges elemeket a projektből, és letisztultabbá, egyszerűbbé, magasabb felhasználói élményt nyújtóvá tették a szoftvert. Ez sokat segített abban, hogy a projektet még nagyobb eséllyel induljon el a befektetőkért folytatott nemzetközi versenyben.
Az Antavo által fejlesztett termék nem új ötleten alapul, promóciós alkalmazást kínáló platformokból sok van a világon, főként az USA-ban. Amiben ők jobban a konkurenciánál, az az, hogy olcsóbb, könnyebben kezelhető és funkcionalitásban bővített terméket kínálnak, illetve gyorsabban reagálnak a piaci változásokra. Természetesen a társaság eleve nemzetközi piacra szánja a termékét. Jelenleg az angol nyelvű platform segítségével összesen 18 nyelven, többek között angolul, franciául, spanyolul, arabul, héberül és portugálul lehet promóciót készíteni.