A Synetiq 40,000 € befektetést szerzett neuromarketing megoldásával

A Startup Sauna programját, majd a Slush konferencián való részvételt követően 40,000 Euró befektetést kapott két Finn forrásból a Synetiq. A magyar-francia startup cég neuromarketing szolgáltatást kínál, felhasználók hálózatát használva a tesztek során.

A hirdetők legfőbb vágya, hogy reklámjaikról visszajelzést kapjanak még mielőtt mindenki látná azokat. Ott vannak ugyan a fókuszcsoportok, de azok köztudottan költségesek. Egy magyar-francia startup cég, a Synetiq, alternatívát kínál megoldásként: neuromarketing közösségi közreműködésben.

A Synetiq felhasználók hálózatát használná, akik rendelkeznek otthoni EEG-eszközzel, és hajlandók vizsgálatokban részt venni. A tesztek során a felhasználók különböző vizuális ingerek - például óriásplakátok, tévéreklámok - közül választják majd ki a leghatásosabbat. A Synetiq szoftverével le lehet olvasni az EEG-fejpántot viselő felhasználók agyhullámait az adott hirdetés, film, szónoklat vagy zenemű kapcsán.

Pusztán a hullámok megfigyeléséből meg lehet mondani például, hogy a nézőknek a nyolcadik vagy a kilencedik reklámterv tetszett-e jobban, vagy akár azt is, hogy egy zeneszám két, eltérően kevert változata közül melyik slágeresélyesebb. A módszer gyorsabb és egyszerűbb is, mint a tervek kérdőíves, fókuszcsoportos vizsgálata. A cég nem kéri ingyen a segítséget, a felhasználók akciós kuponokat vagy akár pénzjutalmat is kaphatnak a részvételért.

A cég Párizsban alakult, jelenleg egy francia innovációs ösztöndíjból működik, nyárra azonban áttették a székhelyüket Budapestre. Itt olcsóbb az élet, a startup világ pedig sokkal pezsgőbb és élettelibb, mint a párizsi, mondta az Origónak Ottlik Dávid, a cég üzletfejlesztéssel foglalkozó tagja. A Synetiq csapatát egy magyar, egy francia és egy mexikói építész, valamint egy magyar és egy lengyel informatikus és mesterségesintelligencia-kutató alkotja. Tudományos tanácsadójuk egy francia agykutató, Fabien Lotte, aki több mint tíz éve vizsgálja az EEG felhasználási lehetőségeit.

A cégnek akadnak persze versenytársai: az InnerScope Research, a Buyology és a Sands Research ugyancsak a neuromarketingre specializálódtak, azonban egyik sem olyan nyílt és felhasználóbarát szolgáltatás, mint a Synetiq. Az anyagok leadását követően pár órával már lehetőségük van az ügyfeleknek egy böngészőben bejelentkezni és megtekinteni az elemzéseket.

A Synetiq meghívást kapott a Startup Sauna akcelerátor programjába, majd nemrég bemutatkozott a Slush konferencián, ezt követően pedig 40,000 Euró befektetést kapott, amelyből 30,000 Euró a Finn Technológiai és Innovációs Befektetési Ügynökségtől (Tekes), 10,000 Euró pedig a nemrég indult Startup Alapítványtól (Startup-säätiö) érkezett. A csapat ugyancsak jól szerepelt a How to Web konferencián, ahol a döntőbe került legjobb startupok közé jutott. A csapat a befektetést követően jövőre szeretne irodát nyitni a Szilícium-völgyben.


 
 
CC BY NC SA