Ma nagyjából 1,2 millliárd ember használ applikációkat. Az emberek az alkalmazásokat nagyrészt a legnagyobb boltok, az Apple App Store-ja illetve a Google Play kínálatában érik el. Ezeken a digitális helyszíneken azonban az alkalmazások közt hatalmas verseny alakult ki. Ugyanarra a problémára vagy funkcióra több megoldást is talál a felhasználó az üzletenkénti több mint 1 millió alkalmazás közt. Így érdemes a fejlesztőknek valamilyen hatékony marketingeszközzel kiemelniük terméküket.
Erre a kialakult piaci problémára jelent meg az egyre dráguló marketingeszközök piacán egy új szereplő, az elotelepites.hu, ami egy egyszerű és költséghatékony módszerrel juttatja el a mobilalkalmazásokat a végfelhasználókhoz. Az elotelepites.hu a hazai piacvezető mobil és tablet gyártó MyAudio partnereként már közvetlenül az operációs rendszerrel egyidőben képes a hazai és régiós piacra alkalmazásokat felrakni így a felhasználók azt egyből a készülék beüzemelését követően el tudják kezdeni használni.
A legtöbb alkalmazás tulajdonos alulbecsüli a szükséges marketing költséget: 78%-uk mindössze 5,000 dollárnyi összeget szánt előzetesen promociós költségekre így nem csoda, hogy a döntő többség elégedetlenségét fejezte ki az értékesítéssel kapcsolatban.
“Amikor egy alkalmazás hirdetéssel elért letöltésének átlagos költsége 2 dollár körül mozog akkor érdemes kreatívnak lennünk és a lehető legoptimálisabban kihasználnunk a rendelkezésre álló kereteinket” - tudhattuk meg Vértes Mártontól az elotelepites.hu értékesítési vezetőjétől előadása során az idei Smart Mobil konferencián.
Az átlag felhasználók szeretik az előtelepített alkalmazásokat. Az ennek kapcsán az iGR research által végzett kutatásban a megkérdezettek közel fele nyilatkozott úgy, hogy kipróbálta az előtelepített alkalmazásokat. Akik nem használják az előtelepített alkalmazásokat azért nem teszik, mert valamilyen költséghez kötöttek ezek az alkalmazások. Akik pedig használják az alkalmazásokat azok többségében csak elégedettek azzal és így nem is néztek alternatívák után.