A World Startup Report kutatásban 50 országot vizsgáltak a szakemberek, a statisztikák alapján 30 országból legalább egy rendelkezik olyan startup céggel, melynek értéke meghaladja az 1 milliárd dollárt. Az amerikai és kínai cégek messze a legnagyobbak a kutatás szerint.
Az országok összesített listáját Amerika vezeti, ebben az országban az élen a Google áll, amelynek értéke 410 milliárd dollár. A második az Amazon, a harmadik pedig a Facebook, előbbi 187, utóbbi 183 milliárd értéket képvisel. A második helyezett Kína, ahol a listát a hamarosan tőzsdére lépő Alibaba vezeti, amelynek értéke 200 milliárd dollár. A nemzetközi összesítés harmadik helye azonban meglepetésre adhat okot, itt dél-afrikai Naspers médiacég áll 52.1 milliárd dollárral.
Igaz, mindig a legértékesebb cég számít a rangsorolásban, például a Dél-Afrikát követő Japánban a három cég, a Yahoo! Japan (36.9 milliárd dollár), a Line (28 milliárd dollár) és a Rakuten (23.4 milliárd dollár), vagy a rákövetkező dél-koreai cégek összértéke messze meghaladja a dél-afrikai cégekét.
A magyar startup-listán a dobogó legfelső fokán álló LogMeIn értéke 1,2 milliárd dollár (270 milliárd forint), ezt követi a második helyezett, a video-stream szolgáltató Ustream 150 millió dollárral (33 milliárd forint), a harmadik helyezett pedig az internetes prezentáció készítő Prezi 75 millió dollárral (16.5 milliárd forint).
Magyarországot a régióból Csehország előzi meg, ott az AVG vírusirtó (1.4 milliárd dollár), a Seznam (1 milliárd dollár) és a Socialbakers (200 millió dollár) a legértékesebb, összértékük tehát jócskán meghaladja a magyar top 3-at. Utánunk Dánia következik a Unityvel (1 milliárd dollár), a Tradeshift (300 millió dollár) és a Trustpilot (125 millió dollár) révén, ezek összértéke pontosan megegyezik a magyar cégek összértékével.
Forrás: Economist