Amerikai autóipari szoftvercéget vásárolt fel a magyar NNG

Az iGO termékéről ismert hazai székhelyű autós navigáció fejlesztő NNG egy új szegmensbe lépve növelni kívánja jelenlétét a járművek fedélzeti rendszerében. Ehhez egy specializált szakértelemmel rendelkező céget, az amerikai nFuzion-t vásárolta fel.

Profilbővítési céllal az autóipari fedélzeti szoftverek fejlesztésére szakosodott amerikai vállalatot vásárolta fel az iGO navigációs alkalmazásról ismert magyar NNG. Az NNG a 2008-as stratégiaváltása keretében a kézi navigációs készülékekről az autóipari navigációs megoldások fejlesztésére helyezte át tevékenysége súlypontját. A váltás sikeresnek bizonyult, az elmúlt években meredeken javultak a vállalat pénzügyi mutatói és mostanra bevételének közel 80 százalékát már az autóipari navigációs megoldások adják.

Az NNG vezetése az autóiparban rejlő további lehetőségek kiaknázása céljából az autóipari fedélzeti szoftverek tervezésében és prototipizálásában 14 éves tapasztalattal rendelkező, az AT&T, a General Motors és a Mitsubishi Electric vállalatokkal szoros együttműködést folytató georgiai székhelyű nFuzion megvásárlása mellett döntött.

„Egy közös projekt során ismertük meg az nFuziont, és elsőre egyértelmű volt, hogy közös a szenvedélyünk: mindketten hiszünk abban, hogy az autóiparban használt fedélzeti szoftverek a jelenleginél jóval felhasználóbarátabbak is lehetnek. Szakértelmükkel és lelkesedésükkel kiegészülve olyan eszközökön és technológiákon tudunk majd együtt dolgozni, melyekkel hatékonyan lehet az iparágban egyedülálló felhasználói élményt tervezni, kipróbálni és megvalósítani” – indokolta a döntést Balogh Péter, az NNG vezérigazgatója.

A társaság az nFuzion megvásárlásával két új képviseleti irodára tett szert az Egyesült Államokban, ezáltal az iGO termékek képviseleteinek száma tízre emelkedett a világ nyolc országában.

„Büszkék vagyunk arra, hogy Magyarországról indulva, tíz év alatt sikerült felépítenünk egy olyan vállalatot, mely megteheti, hogy a technológia hazájában, Amerikában vásárol fel egy céget, ha növekedési terveinek megvalósításához ez szükséges”  – tette hozzá Balogh Péter.

Az NNG nemrég nyert el egy rangos európai szakmai díjat is, az European Business Awards (EBA) “Az év növekedési stratégiája” díját. A nyilvánosan elérhető adatok alapján a társaság nettó árbevétele, forint alapon számolva tavaly a 2012-es üzleti évhez képest 50,5 százalékkal, 16,885 milliárd forintra nőtt. Az adózott eredmény a 2012-es 2,951 milliárd forintról 4,778 milliárd forintra emelkedett.


 
 
CC BY NC SA