A Distinction-t felvásárolja nemzetközi partnere, a Skyscanner

Egységesíti mobil stratégiáját a Skyscanner és házon belülre veszi az eddig kiszervezett fejlesztéseket. Ennek keretében felvásárolja a mobile alkalmazásaikat fejlesztő Distinction-t és Budapestet jelöli ki a mobil fejlesztőközpontjának főhadiszállásaként.

Felvásárolta a Distinction mobilfejlesztési stúdiót a Skyscanner, jelentette be a Distinction blogja. A két cég között már hosszú ideje szoros együttműködés van, a budapesti iroda készítette a Skyscanner mobilos alkalmazásait 2011 óta, a stúdió az akvizíció után immár belső csapatként folytatja ezt a tevékenységet. A mintegy 30 fős csapat Budapesten marad, a Skyscanner mobilfejlesztési központjaként.

A Skyscanner egy utazásokra specializálódott keresőmotor, amellyek repülőjegyet, szállást vagy bérautókat tudunk lefoglalni. Ez Skócia első számú technológiai cége, amelyben egy évvel ezelőtt története egyik legnagyobb befektetésével lett tulajdonos a Sequoia Capital. A Skyscanner jelenlegi értékelése körülbelül 1 milliárd dollár , 2013 éves forgalma 110 millió dollár, és nagyjából 30 millió dollár a profitja. A Distinction az eddigi legnagyobb felvásárlása lesz, a 450 fős szervezet 30 budapesti fejlesztővel, designerrel, termékmenedzserrel és kreatív szakemberrel bővül.

A Distinction gyorsan felívelő pályán mozgott, nemrég még a Deloitte Rising Stars díját is elnyerte, mint Közép-Európa leggyorsabban fejlődő technológiai cége, ami a számok nyelvén idén már több mint 600 millió forintos bevételt és közel 50%-os profitot jelent. A nyilvános pénzügyi adatok és a szektor ismeretében a cég a HWSW tippje szerint 1 milliárd forintba kerülhetett a Skyscannernek, de az alapítók ennek akár sokszorosát is elkérhették a világszínvonalú stúdióért.

A cég olyan megrendelőknek készített mobilos alkalmazásokat, mint a már említett Skyscanner, a Red Bull, a Microsoft/Nokia, és az Audi. A cég különleges tehetségére a legnagyobb tech-óriások is felfigyeltek, a Google és az Apple mellett például az Amazon is a Disctinction fejlesztésével, a Red Bull TV appal reklámozta saját Fire TV eszközét.

Ezek a külső fejlesztések várhatóan hamarosan leállnak és minden erőforrást a keresőappok felé fordít a csapat. A Skyscanner bejelentése szerint ugyanis a mobilos stratégiáért a jövőben a Distinction alapítók, a Skyscannernél is vezető pozícióba kerülő Kapui Ákos és Orosz Bálint felel a jövőben, a cég mobilos központjaként Budapest vállán nyugszik ennek megvalósítása.


 
 
CC BY NC SA