Sikeres időszakot tudhat maga mögött online hirdetési csalások kiszűrésére szakosodott Enbrite.ly. Tavaly novemberben a Slush startup verseny fődíjaként 500 ezer euróhoz (150 millió forint) jutottak, most pedig három befektetőtől összesen 750 ezer euró (225 millió forint) befektetést kapott a magyar cég.
A Enbrite.ly azon munkálkodik, hogy az online hirdetési piacot megtisztítsa a visszaélésektől. Az online reklámokért alapvetően a kattintásszám alapján fizetnek a hirdetők, márpedig ezt a statisztikát nagyon könnyű mesterségesen generált forgalommal és más trükkökkel manipulálni. A cégnél a fejlett felhasználói viselkedés elemzésével meg tudják mondani, hogy egy adott hirdetésre ember vagy robot kattintott-e, illetve valóban megjelent-e egy hirdetés, segítve ezzel az online reklámra szánt összegek hatékony elköltését, végső soron pedig az egész piac ellenőrizhetőbbé tételét.
„Örülök, hogy az általunk fejlesztett termékben a SpeedInvest, az Enbritely Holding és az Evli Bank is meglátta az üzleti lehetőséget. Úgy vélem, hogy az online hirdetési csalások elleni küzdelem az üzleten túl egy olyan ügy, ami mögé büszkén oda lehet állni.” – mondta Rimóczi Oszkár a cég társalapítója.
A jól ismert osztrák SpeedInvest mellett az új befektetők között van a több mint 40 európai angyal befektetőt tömörítő Enbritely Holding, valamint a befektetésekre szakosodott finn Evli Bank. A befektetők által biztosított tőkét az Enbrite.ly főleg humán erőforrásra, marketingre, a nemzetközi növekedés felgyorsítására kíván fordítani. A szóban forgó összegen túl üzletfejlesztési támogatást is kap a magyar startup.
A bejelentést stílusosan a Pioneers Budapest rendezvényre időzítették, amely egyúttal az cég sikertörténetének kezdő állomása volt. Az Enbrite.ly tavaly indult el a Pioneers Budapest startup pitch versenyén, majd bekerült a Startup Sauna programjába, ezt követően pedig megnyerte az észak-európai régió egyik legjelentősebb technológiai konferenciájának, a Slush-nak startup versenyét.