A MOL és a Design Terminal együttműködésével megvalósuló három hónapos inkubációs program azokat a startupokat szólítja meg, melyek szolgáltatása illeszkedik a MOL-csoport 2030 stratégiájában megfogalmazott célkitűzéshez, miszerint a MOL a jövőben sokkal nagyobb fókuszt helyez a mobilitásra, és az úton lévők első számú választásává kíván válni. A programra azoknak a startupoknak a jelentkezését várják, akik már fejlett inkubációs szakaszba eljutott megoldásokkal rendelkeznek, vagyis minimum prototípussal rendelkeznek.
A MOL három hónapos inkubációs programja januárban indul, amire leginkábba a mobilitás, hűségmarketing és big data, kiskereskedelmi szolgáltatások, valamint csomagszállítási és -elosztási rendszerek területén innovatív megoldásokkal (legalább prototípussal) rendelkező startupok jelentkezését várják.
A kiválasztási folyamat két szakaszból áll. A pályázatok online benyújtását követően az első körbe került csapatok háromnapos szakmai felkészítésen vesznek részt. Ezután egy szakmai zsűri előtti pitch versenyen kerül kiválasztásra az a 4-5 csapat, akik részt vehetnek a programban. A résztvevők a mentori támogatást kapnak, workshopokon vehetnek részt, valamint az irodahelyiség is biztosított számukra. A program végén a sikeres startupok lehetőséget kaphatnak arra, hogy innovatív termékek és szolgáltatások beszállítójaként a MOL-lal hosszú távú partneri együttműködést alakítsanak ki.
Nem véletlenül indul egyre több hasonló program. A nagyvállalatok lassabban tud reagálni az iparágak változásaira. Egy nagyvállalat általában nagyon szabályozott, ez pedig pedig nem kedvez az innovációnak. Annak érdekében, hogy versenyképes és jövőképes maradjon, innoválni kell. Az inkubációs programjukkal most a cégen kívül is olyan elképzeléseket keresnek, melyek segítségével gyorsabban tudnak reagálni a gyorsan változó vevői igényekre.