Az Eric Ries által híressé vált gondolkodásmód és az időközben teljes iparággá nőtt startup szcénában látható számos példa is azt igazolja, hogy sok (kezdő) vállalkozó dédelget olyan ötleteket hónapokig, sőt néha évekig, amelyekről túl későn derül ki, hogy valójában csak néhány felhasználónak, vásárlónak, vagy senkinek sem kellenek. Rengeteg az így elpazarolt erőforrás (idő és pénz), amit az ember piacképes ötletek megvalósítására is fordíthatna, és ugyanekkora akadálya a sikeres fejlődésnek az új gazdasági környezethez igazodó vállalatirányítási módszer hiánya.
A Lean Startup módszertan szerint minden új terméknek és vállalkozásnak kísérleti jelleggel érdemes nekiállni, ebben a folyamatban a valódi kérdés pedig nem az, miként lehet a megálmodott célt elérni, hanem az, hogy egyáltalán érdemes-e elérni azt. A metodológia a lean manufaktúra, az agilis módszertanok és a Steve Blank nevéhez fűződő “Customer Development” módszertan elemeit egyaránt adoptálja. A mottó ez: „Tanulj a hibáidból gyorsan, legyél sikeres még gyorsabban.” (“Fail fast and succeed faster”) A workshop megmutatja, miként lehet a közel sem tökéletes ötletünkkel kimerészkedni az emberek közé, megtanít az ötlet fázisban értékes visszajelzéseket szerezni, azokat megfelelően értékelni és a további munka alapjává tenni.
A megkérdőjelezhetetlen népszerűségnek örvendő szemlélet, ami az utóbbi években mozgalommá vált, itthon is kezd elterjedni. Az iCatapult rendezésében épp a napokban zajlik az öt hetes NEXT workshop, melynek keretében kilenc hazai startup dolgozik azon, hogy üzleti ötleteiket valós piaci visszajelzések alapján validálják, illetve az áprilisi Lean Startup Machine után ősszel is várható egy nagyszabású képzési program hasonló tematikával.
Az április 26-28 között a Design Terminálban megrendezésre kerülő három napos workshop lehetőséget biztosít saját ötletek tesztelésére és a lean módszertan elsajátítására, amely olyan cégeket segít, mint a Dropbox, a Facebook vagy a Zynga. A résztvevőket többek között Hild Imre, a hazai startupok külföldi piacszerzését segítő iCatapult vezetője, a LOOK.com-ból ismert Locher Tamás és Andreas Klinger, Dr. Kádas Péter (BrandVocat, Startupdate), Málnay Barnabás (MMKlaszter) és további hazai és nemzetközi mentorok segítik.
A Lean Startup Machine és az iCatapult által a BudapestBoost, a Megoldás.Most és további önkéntesek közreműködésével szervezett szemléletformáló workshopról bővebb tájékoztatást az esemény oldala nyújt, jegyeket pedig itt lehet beszerezni, március 28-ig jelentős kedvezménnyel.