Smartmobil 2014: feljövőben a magyar tech cégek új generációja

Nemzetközileg is kezdenek üzleti sikereket elérni az újgenerációs magyar technológiai startupok, melyek közül több a tavalyi Smartmobil konferencián kapott lendületet. A Sopreso, a StatzUp és a Turtle Games tör globális sikerekre.

Új üstökösök tűntek fel a magyar digitális szektor egén, melyek a már jelentős sikereket elért hazai tech vállalatokat követve a nemzetközi piacok meghódításán dolgoznak. A tavalyi Smartmobil konferencia startup versenyein feltűnt fejlesztők közül több is rácáfol arra a gyakori kritikára, hogy bár a magyar garázscégek ötletei jók, a piaci sikerhez szükséges üzleti készségek hiányoznak. A hazai mobiltechnológiai és digitális piac egyik legjelentősebb szakmai rendezvénye, az Smartmobil 2014 konferencia idén is nagy hangsúlyt fektet a startupokra. A világ legdinamikusabb tech központjaiból érkeznek szakemberek, hogy átadják tapasztalataikat a hazai szakma szereplőinek.

A tavalyi Smartmobil startup versenyen döntős SOPRESO csapata által kifejlesztett prezentációs webalkalmazás új lehetőségeket nyit meg az élő előadások interaktivitásában. Az alkalmazás lényege, hogy a közönség tagjai okoseszközeiken követhetik és kommentelhetik a slide-okat, illetve kérdéseket tehetnek fel az előadónak. Az előadás alatt elindult párbeszéd később is folytatódhat, egybentartva a prezentációnak köszönhetően kialakult mikroközösséget. Az április 3-án megrendezésre kerülő Smartmobil 2014 résztvevői a konferencia előadásai során élesben, maguk is kipróbálhatják a tavaly óta immár piacképes termékké érett szolgáltatást.

A StatzUp egy mindössze kétéves sikertörténet. A startup még csak négy embert foglalkoztatott tavaly, amikor elindultak az Smartmobil versenyén – mára azonban 11 főre bővült a csapat. A fejlesztés alapja egy professzionális nemzetközi adatbázis, amelyet edzők is használnak. Ebből készült egy mobil alkalmazás, majd elindult egy interaktív online játék fejlesztése NB1-es játékosokkal. A tavalyi Smartmobil konferencia alatt kezdődött az egyeztetés a Magyar Labdarúgó Szövetséggel, aminek eredményeképp az alkalmazás az MLSZ hivatalos játéka lett, és most már külföldön is tervezik értékesíteni. A játékot jelenleg 3 ügynökség segítségével összesen 18 országban árulják világcégeknek white label szolgáltatásként.

A Response és a Turtle Games közös fejlesztését, a SongArc-ot méltán nevezhetjük a mobilos Guitar Hero-nak. A kifejezetten nemzetközi piacokra készült alkalmazás a tavalyi Smartmobil keretében megrendezett Microsoft Imagine Cup fejlesztői verseny döntőjében vett részt. A zenei app már most óriási siker: közel egymillióan töltötték le, amivel egycsapásra a legjobb Windows Phone-os játékká avanzsált. A SongArc az USA-ban a legjobban értékelt játékok között az 5. helyet érte el, a letöltések számát tekintve pedig bekerült a TOP 10-be.


 
 
CC BY NC SA