Az Aero Glass két alapítója, Maróy Ákos és Jeffrey Johnson nem kis célt tűzött ki maguk elé még 2014-ben: pilóták számára készült megoldásuk a Google Glass-hoz hasonló okosszemüvegeken jelenítette meg valós időben a pontos navigációs adatokat. Az elkészült demó változatból közösségi finanszírozási kampányban két hét alatt eladtak, majd le is szállítottak 200 darabot.
Ezután három körben 550 ezer dollárnyi finanszírozást össze is tudtak szedni és egy EU Horizon 2020 SME Instrument pályázat 1,1 millió euró támogatást biztosított a fejlesztésre. Mivel már volt egy sikeres közösségi kampányuk a demó szemüvegre, úgy gondolták, hogy a kész termék piacra vitelére is jó megoldás lesz ugyanez.
"Mire létrehoztuk a megfelelő minőségű terméket, a szükséges hardver-összetevők listája meghízott, ezért nagyon megdrágult és bonyolulttá vált telepíteni és beszerelni a járműbe. Annyira, hogy a magángépek pilótái ezt nem tudják végrehajtani, technikus kell hozzá" – mondta Ákos.
Emiatt 2017 áprilisi előrendelési kampányuk sikertelen lett. Ezen a ponton úgy döntöttek, hogy a korábbi végfelhasználói piacról B2B modellre váltanak. Ez a váltás nem jött össze, nem tudtak betörni a piacra és erre célra már nem is tudtak további finanszírozást szerezni.
"2017 november végén elfogyott a pénz, ez már múlt idő. Az elmúlt pár hónapot is én finanszíroztam zsebből. Most már nincs csapat, el lettek engedve, bedobozoltuk a cuccainkat, le kellett zárni a működést" – mondta Ákos.
Ákos a honlapjukon hosszú írásban fejtette ki, pontosan miért is kellett befejezniük.