Jane Porter olyan kérdésekre hívja fel a figyelmet, amelyekkel valószínűleg a befektetők elárasztják majd a vállalkozókat. Érdemes ezeket elolvasni, átgondolni vagy akár tovább gondolni. A cikk a Kockázati Tőke Blogban jelent meg Bacsó Anett fordításában.
A napokban olvastam egy érdekes és szerintem hasznos cikket Jane Porter-től, amelyben olyan kérdésekre keresi a választ, amelyekkel valószínűleg a befektetők elárasztják majd a vállalkozókat. Érdemes ezeket elolvasni, átgondolni vagy akár tovább gondolni, természetes fenntartásokkal és saját helyzetünkre aktualizálva. Már csak azért is, mert „többé-kevésbé az emberek a nyilvánvaló kérdéseken buknak el, mert túl felületesen gondolkodnak”. (A teljes cikk itt olvasható.)Tovább »
A befektetőkeresés egyik kulcskérdése, hogy legyen egy jó üzleti tervünk. Sokan beleesnek abban a hibába, hogy nem szánnak elég időt és energiát ezeknek az anyagoknak a kidolgozására, pedig gyakran a befektetés sorsa is ezen múlhat. De milyen egy jó üzleti terv?
Ahhoz, hogy valaki tőkét vonjon be a vállalkozásába, sok egyéb mellett elengedhetetlen, hogy rendelkezzen egy átgondolt üzleti stratégiával és egy alaposan kidolgozott üzleti tervvel. Akár induló, akár már „befutott” vállalkozásról van szó, egy reális, tényadatokra támaszkodó üzleti terv, az abban megfogalmazott jövőkép – amellett, hogy a cégvezetés számára is fontos iránymutató – a partneri és finanszírozói kapcsolatok kialakításánál alapvető elvárássá vált, ezt már egyre többen kezdik belátni és hangsúlyozni. Tovább »
A hét főbűnhöz talán nem mérhető, de az induló vállalkozásoknak legalább annyira fontos az a hibalista, amit érdemes elkerülniük, ha hosszú távú sikerben gondolkodnak. Ben Parr tanácsai azzal kapcsolatban, hogy mit ne tegyen egy induló informatikai vállalkozás.
Nem valószínű, hogy manapság bárki komolyan azt gondolná, hogy az infokommunikációs piacon elég egyetlen igazán jó ötlet, és garantált a néhány éven belüli sok százmillió dollárra rúgó felvásárlási ajánlat. Ez a feltételezés még az internet úttörő időszakában sem állta volna meg a helyét, ma pedig már akkora a verseny, hogy minden apróságnak tűnő téma, döntés kulcsfontosságúvá válhat a kezdő cégek életében. Ben Parr, a CNet bloggere, a Mashable korábbi vezető szerkesztője amellett, hogy látott már pár feltörekvő céget közelebbről, maga is több startup felvirágoztatásán dolgozik tanácsadóként, alapítóként, így érdemes lehet megszívlelni
tanácsait azzal kapcsolatban, hogy mit ne tegyen egy induló informatikai vállalkozás, ha néhány éven belül is piacon akar maradni. A szakértő alapvetéseiből kiindulva következzen a startupok 7 főbűne tehát:Tovább »
Nem elég hinni, hogy az ötleted/céged menő. Vannak dolgok, amiket akkor is érdemes tudni, ha esetleg kellemetlenek. Mondunk néhány példa-kérdést – és ha ez már megvan, mutatunk néhány filléres eszközt arra, hogy gyorsan kiderítsd, jó irányba haladsz-e.
Amikor startupot indítasz, rengeteg pénzt, időt és személyes energiát vesztegethetsz el, mire kiderül, működik-e az ötlet. Minél hamarabb bebuktatod vagy módosítod az eredeti ötletet, annál kisebb a fájdalom. Persze az első feladvány, hogy legyenek jó kérdéseid – célod, hogy mit akarsz tesztelni. Mondunk néhány példa-kérdést – és ha ez már megvan, mutatunk néhány filléres eszközt arra, hogy gyorsan kiderítsd, jó irányba haladsz-e.Tovább »
Az USA-ban a startupokból mindössze 1% jut el az első körös befektetőig. A kérdés tehát adott: milyen típushibákat követnek el az induló vállalkozások?
Magyarországon is számos kreatív fiatal él és dolgozik. Sokan közülük valódi ötletgyárosként ontják magukból a jobbnál jobb gondolatokat. Ám ötletükből a legtöbb esetben nem lesz termék vagy szolgáltatás. Lássuk, hogy miért!Tovább »