Új Jeremie alapok: élesedő verseny a kockázati tőkepiacon

Új Jeremie alapok: élesedő verseny a kockázati tőkepiacon

Február 27-én először mutatkoznak be a hazai Jeremie-piac új kockázati tőkealap-kezelői a Magyar Kockázati és Magántőke Egyesület (HVCA) és az M27 ABSOLVO szakmai konferenciáján. Az újonnan belépő alapok felpörgethetik a hazai innovatív vállalkozásokat.

Kihívásokkal teli, mozgalmas időszak elé néznek a hazai Jeremie-piac új kockázati tőkealap-kezelői, akik először mutatkoznak be február 27-én a Magyar Kockázati és Magántőke Egyesület (HVCA) és az M27 ABSOLVO szakmai konferenciáján. A több mint 40 milliárdnyi kockázati tőke felett diszponáló új Jeremie-alapok erős versenyre számíthatnak a piacon a befektetésekért. Igaz, ennek leginkább az induló cégek és az innovatív projektek örülnek.Tovább »

Három hatékony módszer, hogy jobban figyeljenek a sztoridra

Három hatékony módszer, hogy jobban figyeljenek a sztoridra

A jó történetek megmozgatják a vevőket, hűséges követőket toboroznak és így ragaszkodni fognak hozzád az emberek. Itt van három módszer arra, hogyan írj olyasmit, amit el is akarnak majd olvasni a többiek. A cikk a DebrecenBar.com oldalon jelent meg.

Sok-sok évvel ezelőtt, frissen kikerülve az egyetemről egy országos magazinnál dolgoztam. Megbíztak, hogy írjak egy rövid összefoglalót az egyik aktuális támogatónkról. Megcsináltam és beadtam. Visszadobták nekem, talpig vörös tintával, hogy írjam újra. Megszerkesztettem, majd beadtam. Amire elfogadták, szinte a szerkesztő már meg is írta helyettem. Most, hogy sok összefoglaló, sajtóközlemény és cikk megírását követően visszatekintek, tudom, hogy mit kívánnék az akkori önmagamnak.Tovább »

Miből lesznek működő startup cégek itthon?

Miből lesznek működő startup cégek itthon?

Évente több tízezer ember alapítja meg első vállalkozását, ám ezeknek a cégeknek a 99 százaléka a legjobb esetben is mikrovállalat marad, csupán töredékük válik a szó legszorosabb értelmében startup vállalkozássá - áll az Opten nemrég megjelent jelentésében.

Startup vállalkozásról általában akkor beszélhetünk, amikor egy kezdő vállalkozás olyan innovatív szellemi tőkével vagy technológiával rendelkezik, amely magas fejlődési potenciált rejt magában. Az utóbbi néhány évben számos sikertörténetet lehetett hallani hazai és nemzetközi startup vállalkozásokról, többek között ez is erősítette az arányaiban amúgy is magas cégalapítási kedvet. Tovább »

3 tökéletes karácsonyi ajándék válalkozó ismerőseid számára

3 tökéletes karácsonyi ajándék válalkozó ismerőseid számára

Három olyan üzleti témájú könyvet ajánlunk karácsonyra, amely közérthetően és humorosan magyarázza el, hogy mitől lehet sikeres egy vállalkozás, ezért tökéletes karácsonyi ajándék lehet válalkozó ismerőseid számára, vagy Te is kérheted ezeket ajándékba.

Meglepő, hogy az átlagos vállalkozó mennyire nem olvas üzleti könyveket. Csak gályázik éjjel-nappal, mindenféle tervezés, fejlesztés, tanulás nélkül. Ha olyan típus vagy, aki szívesen tesz újévi fogadalmakat, akkor itt az ideje megfogadni, hogy a jövő évben hány üzleti könyvet fogsz elolvasni. Három olyan könyvet ajánlunk karácsonyra, amely közérthetően és humorosan magyarázza el, hogy mitől lehet sikeres egy vállalkozás, ezért tökéletes karácsonyi ajándék lehet válalkozó ismerőseid számára, vagy Te is kérheted ajándékba.Tovább »

Kék Óceán Stratégia: az érintetlen, verseny nélküli piaci tér

Kék Óceán Stratégia: az érintetlen, verseny nélküli piaci tér

Az üzleti világban a Kék Óceán egy új módszertan, amely meghökkentő eredményeket produkálhat. A stratégia lényege, hogy ne azokon a terepeken versenyezzünk, ahol már kiélezett harc folyik, hanem keressünk új területet. A cikk a DebrecenBar.com oldalon jelent meg.

Az üzleti világban nem éppen a nyaralás, egy exkluzív táj jelenti a „Kék Óceán” („Blue Ocean”)-t. Ez egy egészen új módszertan, egyfajta stratégia, amely meghökkentő eredményeket produkálhat. A különböző ismert stratégiákkal és az üzleti tervezéssel szemben a Kék Óceán Stratégia még nem terjedt el a szakmai köztudatban. Dacára annak, hogy az elnevezés egyfajta reklámfogásnak tűnik, a módszertant komolyan kell venni, mert nem íróasztal mellett fantáziálva találták ki, hanem a gyakorlatból lesték el (100 évre visszamenőleg vizsgálták meg különböző cég, vállalatok sikertörténeteit, melyek által a kék óceán stratégiát, mint kifejezést hozták létre), s ezt nagyon jó szemmel tették.Tovább »


 
 
CC BY NC SA